2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
طرز تهیه آبگوشت خیلی خوشمزه  برای ظهر جمعه

طرز تهیه آبگوشت خیلی خوشمزه  برای ظهر جمعه

بهترین روش پخت آبگوشت برای ظهر جمعه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -آبگوشت یک غذای عالی و خوشمزه برای روزهای دورهمی است. اگر از جمله افرادی هستید که در جمع خانواده ناهار میل می کنید. مطمئن باشید آبگوشت یک انتخاب مناسب برای ناهار روز جمعه است.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه آبگوشت بسیار خوشمزه به روش دیزی‌ سراها


مواد لازم برای تهیه آبگوشت برای دو نفر

 

گوجه فرنگی: چهار عدد
پیاز: یک عدد بزرگ
 نخود: نصف پیمانه
گوشت گوسفندی با استخوان و چربی : 300 گرم
سیر: دو حبه ( دلخواه )
لوبیا سفید: نصف پیمانه
دارچین: یک قاشق چای ‌خوری
رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری
سیب زمینی: دو عدد
نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
لیمو عمانی: سه عدد

 

آبگوشت برای 4 نفر

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه دیزی به روش قهوه خانه های مشهور +نکات کلیدی پخت دیزی

طرز پخت آبگوشت خوشمزه به همراه مواد لازم

 

برای تهیه یک آبگوشت خوشمزه و حرفه‌ای بهتر است از شب قبل حبوباتی که داخل آبگوشت می‌ریزید را بخیسانید و چند مرتبه آب آن‌ها را عوض کنید. این کار باعث می‌شود هم نفخ حبوبات گرفته شود و هم بهتر بپزند.
برای شروع پختن آبگوشت باید در اولین مرحله گوجه فرنگی، لوبیا، نخود و دنبه و گوشت و پیاز را به قسمت‌های مناسب تقسیم کنید و درون یک قابلمه بریزید و ۶ برابر حجم محتویات داخل آن آب بریزید. برای اینکه آبگوشت شما قوام و طعم بهتری داشته باشد همه مقدار آبی که نیاز است را در همان ابتدا اضافه کنید تا آب گوشت لعاب دار و غلیظی باشد.

اکنون قابلمه را روی شعله گاز بگذارید و حرارت را زیاد کنید. هنگامی که به جوش افتاد کف اضافه را بگیرید و کمی نمک و فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید و در قابلمه را ببندید و شعله را کم کنید تا آبگوشت به آرامی پخته و جا بیفتد.

هرچه آبگوشت با شعله ملایم و مدت زمان بیشتری بپزد جا افتاده‌تر می‌شود. بعد از آن باید هنگامی که دو تا سه ساعت از پختن آبگوشت رد شد، لیمو عمانی‌ها و سیب‌زمینی را هم داخل قابلمه بریزید و یک ربع بعد مقداری دارچین، نمک و رب گوجه‌فرنگی به آن اضافه کنید. اگر سیب‌زمینی خیلی بزرگ بود آن را چند قطعه کنید و داخل غذا بریزید.

بعد از اضافه کردن آن‌ها ۲ ساعت دیگر باید آبگوشت آرام بپزد و یک ساعت قبل از اینکه آبگوشت را سرو کنید لیمو عمانی‌ها را در بیاورید تا طعم تلخی به آبگوشت ندهد.

برای اینکه آبگوشت را بهتر سرو کنید قبل از اینکه آنها را داخل ظرف بریزید دنبه را بیرون بیاورید و با گوشتکوب آن را بکوبید و سپس داخل قابلمه بریزید. این کار باعث می‌شود که طعم لذیذ دنبه در همه قسمت های آبگوشت به شکل یکنواخت بخش باشد و طعم لذیذتری داشته باشد. سپس می‌توانید آبگوشت آماده شده را در کنار نون سنگک، سبزی خوردن و ترشی و پیاز میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.